Nie robiłam nigdy rocznych podsumowań blogowych, w tym roku postanowiłam jednak zrobić podsumowanie z naszych ubiegłorocznych podróży z dzieckiem/dziećmi.  A to za sprawą, tego, że często dostaję od Was zapytania, co polecam Wam na podróż z maluchami, jak i nastolatkami? Pomyślałam, że dobrze będzie zebrać, nasze wszystkie podróże z 2018 roku,  dla Was w jednym miejscu. Ubiegły rok był dla nas rokiem wyjątkowym pod wieloma względami. Pomimo iż nie wszystkie moje marzenia i plany się spełniły, to uważam go za wspaniały rok. We wpisie znajdziecie kilkanaście miejsc, które polecamy Wam na wspólne podróżowanie z dziećmi. Każde z nich ma tyle do zaoferowania i odkrycia.

Podróże z dziećmi - podróżnicze podsumowanie 2018 roku

Podróże z dziećmi – podróżnicze podsumowanie 2018 roku

Pod względem podróży na pewno. Nie były to szalone wyjazdy na Karaiby czy Srii Lankę, ale były to wyjazdy, z których wracaliśmy wypoczęci, czasem trochę zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi. Kilka wyjazdów nam się uzbierało. Tych naprawdę krótkich, zaledwie (2-4) dniowych.  Choć dla mojego przedszkolaka to  wakacyjne pobyty  nad jeziorem są jak na razie największym proprytetem. Od czasu kiedy zaangażowałam się w projekt Certyfikat OkiemMamy, większą uwagę zwracam na to, czy miejsca, w których się zatrzymujemy, są przyjazne rodzinom z dziećmi. Czy mają odpowiednie zaplecze dla maluchów i jakie mają udogodnienia dla najmłodszych gości? W ubiegłym roku chyba też pojawiło się ciut więcej okazji do przebywania poza domem. Może i my jesteśmy bardziej zorganizowani.

Podróże to jedyna rzecz, na którą wydajemy pieniądze, a stajemy się o wiele  bogatsi.

I choć nie były to dalekie podróże, to każda z nich zmieniła nas i wzbogaciła wewnętrznie. Poznaliśmy nowe miejsca, nowych ludzi i mamy naprawdę piękne wspomnienia z tych wyjazdów. Podróżowanie z naszym 5 latkiem spowodowały, że w moim synku obudziła się chęć, by podróżować, poznawać więcej, interesować się różnymi miejscami i ciekawostkami. Jasiek zaczął być bardziej świadomym podróżnikiem i zadawać nam coraz więcej pytań związanych, z które miejscami udało się nam odwiedzić. Najbardziej chyba jednak był szczęśliwy, jak wyjeżdżaliśmy razem z jego rodzeństwem. Mój uluniony cytat podróżniczy to:

Podróżować to żyć ….

H.Ch. Andresen

Podróże to czas wypoczynku, dobrej zabawy i pięknych wspomnień. Każda z podróży to masa pięknych chwil uchwyconych na fotografiach. Zapraszam do naszego rocznego podsumowania naszych podróży po Polsce i nie tylko. W tym roku pokusiliśmy się na podróż autokarem do naszych sąsiadów do Pargi. Nie zamieściłam w tym zestawieniu chyba wszystkiego, choćby naszych wyjść na wystawy, do teatru lub do kina z dziećmi, bo wyszedłby mi z tego niezły elaborat. Podróże kochamy wszyscy, staramy się pokazywać naszym dzieciom różne zakątki Polski, bo na tyle nas na razie stać. Chcemy zaszczepić w nich, chęć do podróżowania i poznawania świata organizując podróże w miarę naszych możliwości finansowych.  Niechaj będzie po kolei, miesiąc po miesiącu.

Narty w Korbieloweie z dziećmi

Styczeń – Zamek Korzkiew i jego tajemnice

Podróże z dziećmi

Rok zaczeliśmy od podróży  szlakiem Orlich Gniazd. To był fantastyczny, choć bardzo krótki wyjazd w okolice Jury Krakowsko — Częstochowskiej. To była   czas spędzony na spacerach, zwiedzaniu zamku w nocy. Spędzonej nocy w jednej z zamkowych komnat.  Zamek Korzkiew (relacja – klik) , który został zaadaptowany na bardzo przytulny hotel, Jak każdy tego typu oiekt  ma swoją historię. Region Jury Krakowsko-Częstochowskiej jest pełen atrakcji przyrodniczych, architektonicznych i kulturowych, które warto poznać.

Luty – narty i zimowy Korbielów oraz jego atrakcje

Żródło zdjęcie: https://korbielow.net/pilsko_trasy_wyciagi/

To były naprawę aktywne ferie w górach. We wpisie znajdziecie kilka porad jak się do nich przygotować? Zerknijcie jak wspólnie ze znajomymi, babcią Jadzią, Jasiem i bliźniakami dobrze się bawiliśmy. Były narty, piesze wycieczki po okolicy, zwiedziliśmy Żywiec, dotarliśmy do Muzeum Browaru oraz wybraliśmy się na Górę Żar, by podziwiać widoki, oraz zobaczyć z bliska elektrownie szczytowo pompową.   Relację z wyjzadu na ferie znajdziecie tu-klik>>.

Kwiecień i atrakcje turystyczne między Łodzią a Warszawą

Jeżeli będziecie w pobliżu lub wybieracie się do stolicy, to być może zainteresuje Was ten wpis. Jest kilka miejsc na tej trasie, które z pewnością warto odwiedzić. Ja zdecydowanie polecam Żelazową Wolę, Nieborów i w bardzo bliskiej odległości Lipce Reymontowskie i Żyrardów. Atrakcje między Łodzią a Warszawą – klik>>.   Zapraszamy na podróż z Łodzi do Warszawy,podróż inną niż zwykle. Niespieszną, po to zobaczyć kawał naszej lokalnej  i nie tylko lokalnej  historii i kultury.

Maj i Bałyk przed sezonem, Jastrzębia Góra  z dziećmi

Na początku maja spędziliśmy rodzinny  weekend pośród szumiących fal i krzyku mew w Lachs’ Apartments. To kolejny wyjazd z Jasiem i bliźniakami, choć nie w pełnym składzie. Niestety mój 18-latek stwierdził, że wakacje z rodzicami są pase. To był krótki, jednak bardzo intensywny wyjazd. Dużo spacerów, poznawania okolicy, wyprawa na latarnię morską, przejażdżki rowerowe i wiele innych atrakcji dla nas i dzieci. Nie mogło zbraknąć czasu, na  błogie lenistwo na plaży.

Jesienne wakacje z dzieckiem nad morzem

Maj — wrzesień , czyli łapiemy promienie słońca na wsi

Pierwsza noc z dzieckiem pod namiotem

Czyli sezon wakacyjny na wsi czas zacząć. Uwielbiamy to miejsce nad jeziorem Białym niedaleko Gostynina. To tu Jaś zaliczył pierwsze nocowanie na campingu jak miał nie całe 3 tygodnie. To miejsce jest dla niego letnim domem. Spanie w namiocie, poznawanie zwierząt i świeże powietrze to tylko kilka powodów, dla których warto jechać z dzieckiem na wieś. Z pewnością noc spędzona pod namiotem na długo pozostanie w Waszej pamięci. O tym, dlaczego warto jechać z dzieckiem pod namiot?, przeczytacie w tym wpisie klik >>. Dla nas wakacje na kempingu nad jeziorem są chwilą wytchnienia od zgiełku miasta i wspaniałą okazją do bliskich spotkań z naturą. Cudowne miejsce, o którym Jaś mówi, „mamuś jest to mój drugi dom”.

Czerwiec –  sierpień, czyli mój nowatorski projekt „Łódź zielona, na rower z dzieckiem”

Na rower z dzieckiem, jak się do tego przygotować

Tak naprawdę wspaniale czas spędzać można również w mieście. Lato w mieście i nasza piękna „Łódź zielona, czyli na rower z dzieckiem”. Las Łagiewnicki w Łodzi, miejsce idealne na wycieczki z dzieckiem! Projekt rusza od marca  2019 roku. Będziemy Wam pokazywać kolejne fantastyczne miejsca w Łodzi i najbliższej okolicy. Parki, place zabaw i ścieżki rowerowe.

Arturówek koło Łodzi, rowerem po Łodzi

Czerwiec i Praga z dzieckiem w 4 dni

atrakcje dla dzieci w Pradze

Ta podróż pod wieloma względami dla nas była nieco inna niż wszystkie inne nasze wyjazdy. Do Pragi na kilka dni wybraliśmy się komunikacją zbiorową. Najpierw autokarem, a potem kawałek drogi pociągiem. I to było dla naszego 5-latka niesamowicie atrakcyjne.   Praga — atrakcje dla dzieci. Pisząc ten wpis, skupiłam się raczej na atrakcjach pod kątem dzieci. We wpisie znajdziecie najważniejsze atrakcje dla dzieci, znalazło się równie coś dla dorosłych. Sporo z tych miejsc nie udało się nam niestety odwiedzić. To, co najważniejsze dla Jasia w tym praskie Zoo odwiedziliśmy.

Praga i jeżdżąca na terenie ogrodu botanicznego  ciuchcia
Praga – Jeżdżąca na terenie ogrodu botanicznego  ciuchcia

Jako ciekawostka Zoo w Pradze szczyci się 4 miejscem zdobytym w rankingu   Tripadvisor  na najlepsze zoo na świecie w roku 2015.

odlew żółwia do których się można schować
Praga odlew żółwa do których się można schować

Jak się okazało, niestety 4 dni to zdecydowanie za krótko, by z 5 latkiem odwiedzić wszystkie ciekawe i godne polecenia miejsca.  Piękne widoki, wspaniałe zabytki i ciekawe atrakcje dla dorosłych i dzieci, które oferuje turystom stolica Czech, Praga.  Zdecydowanie polecam wycieczkę do naszych południowych sąsiadów.

Sierpień – góry z dzieckiem, czyli  Sokolica, Rabka-Zdrój i Słowacja

Ścierzka w drzewach -dojazd

W sierpniu postanowiliśmy wybrać się z Jasiem w góry. Na naszej mapie podróży była Sokolica, Rabka-Zdrój i Słowacja. I to wszystko podczas jednego wyjazdu. Zatrzymaliśmy się w Raju! Pierwszy wakacyjny wyjazd w góry zaplanowaliśmy, że spędzimy częściowo w Gorcach a częściowo w Pieninach. 4 noce spędziliśmy w   Hotelu Górski Raj*** a 2 nocki w miejscowości Maniowy koło Kluszkowców, nie aż tak daleko Krościenka i Pienin.   Piękne okolice i mnóstwo miejsc do odkrycia, które chciałam Wam pokazać.  które udało się nam odwiedzić podczas naszego kilku dniowego pobytu w górach.

Z dzieckiem w górach

Sokolica – pierwszy szczyt naszego przedszkolaka

W tym roku zaliczyliśmy nasz pierwszy  wspólny górski  szczyt, czyli Sokolicę. Piękne widoki z góry to nagroda za trud wspinaczki.  Muszę Wam jednak napisać, że czujemy niedosyt gór i chęć, by pójść z Jasiem na prawdziwy szlak. Myślę, że uda się nam spełnić to marzenie już na wiosnę. Góry z dzieckiem zdecydowanie polecam każdemu.

W planach na ten rok mamy już trochę poważniejsze wyprawy w góry, choćby na Czerwone Wierchy, Śnieżkę i Trzy Korony. Góry z dzieckiem idealne miejsce na letni wypoczynek. Z podziwem patrzyłam, jak dzielnie pokonuje górską trasę. Jak walczy ze swoimi słabościami i chce iść dalej. Świeże powietrze, przepiękne widoki i poznawanie świata tyle i jeszcze więcej mają nam do zaoferowania górskie szczyty.

Ścieżka w koronach drzew Bachledka

Chciałabym wspomnieć i wyróżnić to miejsce. To wspaniała górska atrakcja dla turystów, zarówno małych, jak i dużych. Zdecydowanie to miejsce godne polecenia na rodzinną wyprawę. Piękne widoki, spacer przez las, kontakt z naturą. Cudowne krajobrazy, walka z własnymi słabościami u naszego 5-latka i na pewno piękne wspomnienia dla nas wszystkich. To był wspaniały i bardzo aktywnie spędzony czas z naszym 5-latkiem.

Ścieżka koronami drzew przystanki z adrenaliną

Ścieżka w koronach drzew Bachledka znajduje się w samym sercu  zróżnicowanego lasu w Bachledowej Dolinie  w Tatrach Bielskich zobaczcie sami >> . Znajduje się na grzbiecie Spiskiej Magury, zerknijcie sami jak tam pięknie. Wędrówka 2-kilometrowym szlakiem to przedsmak przygody, jaka czeka na małych i dużych turystów.

Rabkoland -rodzinny park rozrywki

Będąc w Rabce-Zdrój, nie sposób nie wstąpić do Rabkolandu, szczególnie kiedy na pokładzie się ma dziecko. Jeszcze raz bardzo dziękuję za zaproszenie dla nas, okazało się, że to miejsce zdecydowanie przypadło do gustu Jasiowi. Żal mu było kończyć zabawę i wracać do domu. Na blogu znajduje się relacja z pobytu w rodzinnym parku rozrywki. Rabkoland to rodzinny park rozrywki, czyli miejsce pełne atrakcji i niespodzianek. Park sam w sobie, nie jest zbyt duży ale zapewnia masę atrakcji na cały dzień. W skrócie można napisać, że jest to prawdziwe dziecięce miasteczko z marzeń!

Młyńskie koło w Rabkolandzie

Sierpień –  Łeba z dziećmi poza sezonem

Łeba poza sezonem to był strzał w dziesiątkę. Cisza, spokój, jeszcze w miarę ciepło i dużo taniej. O atrakcjach dla dzieci i dorosłych, które udało się nam zobaczyć, podczas zaledwie 4-dniowego pobytu przeczytacie tu klik>> Pobyt nad Bałtykiem w końcówce wakacji dla nas to było bardzo dobre rozwiązanie. Z młodzieżą aktywnie spędziliśmy ten czas, wybraliśmy się na Wydmę Łącką, odwiedziliśmy Latarnię morską Stilo, a także wybraliśmy się do Sea Parku Sarbsk.

Atrakcje w Łebie
Łaba na wakacje

We wpisie z Łeby starałam się opisać atrakcje dla dzieci i dorosłych, które polecamy i które udało się nam odwiedzić. Staraliśmy się, by podczas tego wyjazdu znaleźć coś atrakcyjnego dla każdego uczestnika wycieczki. Nie mogło też zabraknąć czasu na plażowanie i błogie lenistwo na piasku, wśród szumu fal.

Wrzesień  –   Park Rekreacyjno-Edukacyjny Sea Park Sarbsk

Sea Park Sarbsk z dziećmi
Foki szare oraz foki pospolite w Sea Park w Sarbsku

Na początku września podczas naszej wyprawy do Łeby wybraliśmy się do Parku Rekreacyjno-Edukacyjnego Sea Park Sarbsk. Dla nie wtajemniczonych napiszę tylko, że jest to największe fokarium w Polsce! Park związany tematycznie z fauną i florą mórz i oceanów na terenie Pomorza. Znajduje się zaledwie kilka kilometrów od Łeby w miejscowości Sarbsk. Czy warto się tam wybrać z dzieckiem? Odpowiedzi szukajcie na blogu.

SeaPark Sarbsk - Największe fokarium w Polsce!Atrakcje dla małych i dużych

Jesień na Warmi i Mazurach – mazurska gościnność

Na Maury z dziećmi, Zalesie Spa Mazury

Początek jesieni na weekend wyrwaliśmy się z młodzieżą i Jasiem  poza miastem w Zalesiu. Zalesie Mazury Active Spa jest położone nad brzegiem czystego jeziora, wokół pobliskich lasów. Z pewnością można tu odnaleźć ciszę i spokój, której my tak bardzo potrzebowaliśmy. Dużo atrakcji dla dzieci i dorosłych, bliskość jeziora sprawiają, że hotel ten jest miejscem idealnym na rodzinne wakacje na Mazurach. To miejsce idealne na rodzinny wypoczynek o każdej porze roku, sami zobaczcie – klik>>.

Listopad i grudzień to były miesiące, w których zwolniliśmy, przystopowaliśmy, ponieważ w planach mamy wyjazd na narty w lutym.

Jaś od małego podróżuje z nami i ciągle się pyta mamuś, a kiedy i gdzie teraz pojedziemy? Cieszę się, że mamy w domu małego podróżnika, który cieszy się na każdą najmniejszą wzmiankę o tym, że gdzieś jedziemy. Chcemy pokazywać mu świat, tak długo, jak będzie tego chciał. Musimy się również liczyć z tym, że nasze dorastające nastolatki lada chwila zrezygnują całkowicie ze wspólnego podróżowania. Choć z wyjazdów na narty, na razie pewnie nie. Już nie mogą się go doczekać. Przygotowania do tego wyjazdu trwają od jakiegoś czasu.

Zapraszam Was do zakładki na blogu „podróże małe i duże”  gdzie przeczytacie o naszych innych podróżach z dzieckiem. Jedna mini porada, podczas planowania wycieczki warto wziąć pod uwagę zainteresowania dzieci. O wycieczkach warto dyskutować z dziećmi już od najwcześniejszych lat. Warto pozwolić im zabrać głos w podejmowaniu decyzji o konkretnym miejscu do którego chcemy sie wybrać. Warto jeszcze przed wujazdem obejrzeć  strony internetowe parków i kompleksów turystycznych i dać dzieciom prawo zdecydowania, co chcą robić, zwiedzać.

Czy możliwe jest tanie podróżowanie? Na czym podczas podróży udaje się Wam zaoszczędzić?  Czy wogóle można zaoszczędzić? Macie juź jakieś plany wyjazdowe na ten rok?

***

Jeśli spodobał Wam się ten artykuł, będzie mi bardzo miło, jeśli zostawicie swój komentarz. Jeśli chcecie być na bieżąco z naszymi wpisami na blogu oraz na kanałach społecznościowych, zapraszam do polubienia   Jaśkowych  Klimatów  na  Facebooku.

p.s Ze specjalną dedykacją dla wiernego czytelnika 🙂

19 thoughts on “Podróże z dziećmi – podróżnicze podsumowanie 2018 roku”

1. Byliśmy w ubiegłym roku na dwóch wyjazdach jednak były tak męczące że zrezygnowaliśmy z kolejnych. Wyprawa z niespełna dwulatkiem są ciężkie

2. Intensywny był ten Wasz rok podróżniczy. Super ze udało Wam się aż tyle zwiedzić. My w tym roku tez planujemy trochę pojeździć. Zobaczmy jak dzieciaki będą reagować na dalsze podróże.

3. Zawsze zwracałam uwage na to, czy miejsce naszego pobytu jest przyjazne dzieciom 🙂
    Ścieżka koroną drzew….byc może uda nam się tam wybrać w czasie majówki 🙂

4. Ale tego dużo. U nas największą zmorą planowania wyjazdów są choroby. W styczniu już miałam zarezerwowany nocleg w Rabce, ale Ala złapała ospę. Teraz planuję, że przełożymy wyjazd na maj – i przynajmniej Rabkoland będzie otwarty.
    U nas w sumie bardziej wychodzą nam jednodniowe wycieczki, a na szczęście w okolicy mamy wiele pięknych miejsc – mieszkamy w Bielsku-Białej, więc okolice Wisły itp.

5. Ale Wam zazdroszczę! U nas na wycieczki zawsze brak albo czasu, albo funduszy… Mam jednak nadzieję, że w tym roku uda nam się odwiedzić kilka fajnych miejsc.

6. Ja też chciałabym wybrać się gdzieś na weekend ze swoimi dziećmi. Nawet myślę o takim rozwiązaniu jak wypożyczalnia aut białystok, ponieważ z tego co słyszałam to firma posiada świetne opinie