Leśna ścieżka dydaktyczno w Pomiechówku zrobiła na nas niesamowite wrażenie. To kolejna z perełek na mapie naszych podróży, które udało się nam odwiedzić w ostatnim czasie z naszym smykiem. Niesamowita atrakcja dla każdego. Miejsce z mnóstwem informacji ze świata zwierząt i przyrody. Wręcz idealne na rodzinny na spacer i kontakt z naturą. Dziś Was zapraszamy do cudownej zielonej krainy pod Warszawą. Krainy z dziecięcych książek i marzeń. Naprawdę żal było kończyć spacer i wracać do domu. Z pewnością jeszcze tam wrócimy, może już niedługo.

W ubiegłoroczne wakacje będąc na Słowacji, odwiedziliśmy Ścieżkę w Koronach Drzew Bachledka. Jest to przepiękna trasa widokowa, zbudowana z drewna, umieszczona na naprawdę dużej wysokości w przepięknych plenerach Tatr Zachodnich. Było cudnie, momentami ekstremalnie. Widoki nieziemskie. Relację z tej wycieczki możecie zobaczyć tutaj. Tak nas to rozochociło, że postanowiliśmy szukać podobnych obiektów w innych stronach Polski i w sąsiednich krajach. Podobna trasa jest w Czechach niedaleko polskiej granicy. Kilka dni temu otworzono podobny obiekt w Austrii. A tak bliżej a Krynicy Górskiej na górniej stacji ośrodka Słotwiny Arena. Niestety to wszystko trochę daleko od nas. Zostawiamy to na wiosnę przyszłego roku.

ścieżka dydaktyczno w Pomiechówku

Jest jednak coś równie urokliwego w centralnej Polsce. Zdecydowanie mniejsze, ale naprawdę warte zobaczenie. I jak dla na tylko 1,5 drogi. Pomiechówek pod Warszawą, w dolinie rzeki Wkry. Odwiedziliśmy dwanaście „przystanków”, czyli kolorowych rozkładówek z uwielbianej przez nas książki „Rok w lesie” Emilii Dziubak nakładem Wydawnictwa Nasza Księgarnia. Jest to książka wyjątkowa pod każdym względem, chyba jedna z piękniejszych, jakie mamy w naszej dziecięcej bibliotece. Na ogromnych tablicach w dużym formacie przedstawione zostało życie świata roślin i zwierząt w ciągu całego roku. To niesamowicie urokliwe miejsce, na Mazowszu, zaprasza w odwiedziny!

„Rok w lesie” Emilii Dziubak

Jak dojechać do Pomiechówka?

Pomiechówek to wieś położona w województwie mazowieckim, w powiecie nowodworskim, oddalony około 40 km od Warszawy. Przez miejscowość przepływa urokliwa rzeka Wkra.

Jak dojechać do Pomiechówka

Dojazd samochodem zajmie wam ok. 30 minut z Warszawy pod warunkiem, że nie będzie korków. Na miejsce da się także dojechać kolejami mazowieckimi, należy wysiąść na stacji „Pomiechówek”. Z Warszawy  dojedziecie  pociągiem  w kierunku Mławy.

atrakcje dla dzieci pod Warszawą

Poznajemy las wszystkimi zmysłami

W Pomiechówku las każdego zaprasza do wspaniałej przygody. Tak naprawdę odbiera się go wszystkimi zmysłami. Z pewnością pobudza dziecięcą wyobraźnię oraz spostrzegawczość i chęć do poznawania tego co nowe. Mając dociekliwego przedszkolaka, co rusz musiałam na coś spoglądać, wąchać, dotykać lub wsłuchiwać się w różne odgłosy. Wystarczyło nastawić uszu, być cicho by posłuchać odgłosów ptaków i innych zwierząt. Mieliśmy wyjątkowe szczęście, bo spotkaliśmy sarnę. Niestety nasze spotkanie trwało tak krótko, że nie zdążyłam jej zrobić zdjęcia.

Atrakcje w Pomiechówku

Spacer w lesie to stymulowanie wszystkich zmysłów nie tylko u dzieci. Idealna atrakcja dla małego przyrodnika. Wykorzystując tablice informacyjne, rozmawialiśmy o tym, jak zmienia się pogoda z miesiąca na miesiąc. Jak wiosną wszystko przyroda budzi się do życia, zielenią się trawy i drzewa, po to by np. jesienią drzewa cieszyły nas bajecznie kolorowymi liśćmi, kasztanami i żołędziami. Mamy zamiar wybrać się tam w zimę, kiedy las zasnuje się biały, lekkim puchem.

Na całej długości ścieżki znajduje się bardzo dużo informacji o życiu ptaków i innych zwierząt. Na tablicach informacyjnych poznajemy grzyby jadalne i niejadalne. Możemy przeczytać bardzo dużo informacji o zwierzętach, które można obserwować w lesie. Na kolorowych rozkładówkach odszukaliśmy niedźwiedzia brunatnego, wilka, kreta, pająka, lisy i borsuka. Jaś nie mógł się nadziwić, że są identyczne w jego ulubionej książce. W trakcie spaceru spotkaliśmy zaskrońca i kilka żab oraz inne stworzenia, które zamieszkują ten niezwykły las.

ATRAKCJA DLA KAŻDEGO

Spacer w koronach drzew w Pomiechówku

Tak naprawdę wciąż niewiele z nas wie, że w okolicach stolicy, znajduje się podobna ścieżka jak te w Czechach lub na Słowacji. To właśnie w Pomiechówku, w centralnej Polsce, miejscu położonym obok Nowego Dworu Mazowieckiego i Modlina, możemy przespacerować się kładką w koronach drzew. I choć atrakcja nie jest tak ogromna, jak te u naszych sąsiadów, to na nas również zrobiła ogromne wrażenie. Mniejsza niż ta na Słowacji składka wznosząca się wysoko w koronach drzew, to niesamowite doświadczenia dla każdego. Przez przypadek byliśmy świadkami przepięknej ślubnej sesji.

Ścieżka w Koronach Drzew w Pomiechówku

Na podwieszonej kładce znajduje się bardzo dużo informacji o gatunkach drzew i ptaków  występujących w okolicy Pomiechówka. Leśna ścieżka i spacer w koronach drzew, zostały tak zaprojektowane, by chronić bogactwo fauny i flory. Idealnie wpasowały się w to miejsce. Poza pokazanymi przez nas atrakcjami warto zwiedzić okoliczny Park Dolina Wkry, który zlokalizowany jest przy kompleksie leśno-rekreacyjnym przy ul. Nasielskiej 1B, park został otwarty jesienią 2018 roku. Znajduje się tu siłownia plenerowa, miejsce, gdzie można wypożyczyć kajaki i popłynąć Wkrą, a także park linowy. My z niego nie skorzystaliśmy, ponieważ naszą leśną wędrówkę skończyliśmy już po zamknięciu parku linowego.

Wieża widokowa w Pomiechówku

Podczas spaceru chłonęliśmy las i wszystko to, co o dzieje się wokół nas. Dla nas to była wspaniała przygoda i lekcja przyrody w terenie. Jak się pewnie domyślacie, pytań Jasia nie było końca. Zarówno, podczas spaceru, jak i w drodze powrotnej do domu.

SPACER W DRZEWACH

Myślę, że grzechem byłoby przejść obok tego miejsca obojętnie. Spędzając weekend w Warszawie, wybraliśmy sie tam z myślą o naszym małym przyrodniku. Zachęcam każdego do odwiedzenia tego magicznego lasu.

To wspaniała atrakcja dla całej rodziny i w dodatku niemal darmowa. Jedyny koszt, jaki musimy ponieść to 3 zł za przejście ścieżką w koronach drzew. Koszt ten jest symboliczny. Jak Wam się podoba to miejsce? Mielibyście ochotę wybrać się na spacer po lesie i „ścieżką w koronach drzew”?

p.s Przed przyjazdem tu, szczególnie wiosną i latem, warto zaopatrzyć się w środki odstraszające komary i kleszcze.

9 thoughts on “Leśna ścieżka dydaktyczna w Pomiechówku i spacer w koronach drzew w Parku „Dolina Wkry””

1. Dzięki, że podzieliłaś się tym miejscem! Wpisuje na naszą listę wycieczkowych pomysłów 🙂 Fajnie, że są tam w tak atrakcyjny dla dzieci sposób przedstawione różne informacje.

2. Świetna propozycja na wyjazd z dziećmi, dzięki za wpis. Lubmy z całą rodzinka podróżować i aktywnie spędzać czas. Dla urozmaicenia nie zawsze wybieramy się w takie podróże autem lecz korzystamy z autokarów czy busów. W każdej takiej podróży zawsze z nami jest Smart Kid Belt, urządzenie, które mieści się swobodnie w plecaku i co najważniejsze dbające o bezpieczne podróżowanie naszych dzieci. Twoją propozycje wpisuję w przyszłoroczny kalendarz naszego podróżowania jako musth have.