Jak na małej przestrzeni zorganizować miejsce do pracy i urządzić biuro w domu? Okazuje się, nie było to aż takie trudne zadanie. Wymagało pomysłu, odrobimy nakładu własnej pracy i gotówki. Najważniejsze było przekonać mężusia i ustalić szczegóły ze starszym synem. Biuro w domu i komfortowa przestrzeń do pracy były mi bardzo potrzebne. Miejsce o którym w skrytości marzyłam już dawno. Jestem osobą, która od kilku lat spełnia się zawodowo w zaciszu własnego mieszkania.

Przed metamorfozą:

Przed metamorfozą pokój na biuro domowe

Zobaczcie sami jak zmienił się pokój, który przeznaczyłam na domowe mini biuro. Moim największym marzeniem było, stworzyć kąt do pracy dla siebie i zagospodarować choć część przestrzeni w naszym 63 metrowym mieszkaniu. Tak bym na spokojnie mogła popracować w ciągu dnia.

Po metamorfozie:

jak urządzić biuro w domu

Sprytne pomysły na domowe biuro niewielkim kosztem

Domowe biuro, powinno być urządzone w sposób praktyczny i funkcjonalny. Warto zadbać o to by miejsce to sprzyjało kreatywności i skupieniu. Dziś zapraszam na efekty mojej ostatniej realizacji kącika do pracy, który powstał w pokoju starczego syna.  Do tej pory coś na zasadzie domowego biura miałam w pokoju dziennym – ale zazwyczaj panował tam zbyt duży ruch i ciężko mi się było skupić na pracy.

• Planujemy domowe biuro: bardzo ważny jest wybór miejsca

W moim przypadku, sytuacja wyklarowała się sama. Na remont od bardzo dawna czekał pokój Kacpra, nie remontowany od 12 lat. Chwilowo częściej mieszkającego u dziadków ze względu na pracę i obowiązki z tym związane. Po ustaleniu z nim dostałam zgodę, by w jego pokoju urządzić swoje miejsce do pracy. Na urządzenie mini biura wybrałam więc chwilowo jedyne wolne miejsce w domu. Nie było to łatwe zadanie, by organizując sobie miejsce do pracy zostawić wolną przestrzeń dla niego.

Jak urządziłam swoje biuro w domu?

W pracy którą wykonuje w domu tak naprawdę biurko, komputer i aparat fotograficzny i smartfon to podstawowe wyposażenie z którego korzystam najczęściej. Oczywiście do tego dochodzi cała masa gadżetów potrzebnych do zdjęć i sesji, fachowa prasa, poradniki, drukarka i wiele innych gadżetów.

• Biurko: najważniejszy element podczas urządzania biura

Biurko kupiłam w grudniu 2018 roku i od tego czasu czekało grzecznie, użytkowane bardzo sporadycznie w pokoju gościnnym aż coś wykombinuję.Tak naprawdę główną rolę w mojej pracy, odgrywa biurko oraz dobre oświetlenie. To przy nim jak na razie, spędzam najwięcej czasu. I aż wstyd, że musiało czekać prawie rok, na to by stanęło tu gdzie teraz stoi.

JAKIE BIURKO DO PRACY W DOMU

Planując ustawienie biurka ze względu na odświeżoną, jasną teraz zabudowę pod oknem i brak możliwości postawienia go przodem do okna, ustawiłam je bokiem do okna – dzięki temu nic nie odbija się w monitorze komputera. Jest drugi plus tego ustawienia, przestrzeń w której najczęściej pracuję jest bardzo dobrze oświetlona. Pracując w nocy wspomagam się lampką na biurku.

Jka ustawić biurko w biurze

W pokoju jest też miejsce na łóżko dla syna, nadal jest to jakby nie było jego pokój, ale częściowo użytkowany przeze mnie. Łóżko czeka na wymianę, zamówiliśmy coś bardzo podobnego, ale w czarnym kolorze z jasnymi poduchami. Ja też uwielbiam ten kącik, mogę na spokojnie zaszyć się tu z książką i poczytać na spokojnie. Czasem kiedy ja muszę popracować, a Jaś jest w domu, to często z książką w ręku również korzysta z tego kącika.

• Miejsce do przechowywania  w domowym biurze: zabudowa pod oknem 

Tu postawiłam na biel, którą delikatnie przełamałam drewnianym blatem i półką na książki i gadżety wykonaną z tego samego materiału. Drewniany blat to zwykły klejony blat dębowy zamówiony w stolarni, wyszlifowany przez mojego mężusia i kilkukrotnie pomalowany olejem. Dla mnie takie połączenie kolorystyczne to duet idealny. Zastosowana w tym projekcie biel zapewnia spokój, tonuje trochę to co dzieje się na fototapecie, a drewniane elementy idealnie do tego pasują. Do przechowywania drobiazgów zastosowałam beżowe, zamykane tekturowe kartony IKEA po 3 zł za sztukę. Można wykorzystać np. pudła po kosmetykach lub inne dowolne pudła.

Postawiłam na styl skandynawski stąd też wybór lekkiego biurka z szufladami. Mebel który nie zagraca pokoju, tak jak poprzednie o dużo większych gabarytach. Pomimo tego, że wydaje się nie za wielkie, mi zapewnia komfortowe warunki do pracy. Na spokojnie mieszczę na nim laptopa, coś do notowania, książki i inne gadżety.

Zabudowa została podzielona na dwie części: jedna część należy do syna, jest to wysoki komin, ja do dyspozycji mam dolne półki pod oknem, trzymam tam, wszystkie potrzebne akcesoria, dokumenty i różnego rodzaju sprzęty. Im mniej na widoku, tym lepiej mi się tam pracuje. Na część książek, przeniosłam regał z pokoju gościnnego. Tam wymyśliłam cos innego. Boki szafy zostały pomalowane białą emalią akrylową do drewna i metalu.

• Rośliny, które sprzyjają efektywnej pracy

Jak na razie ich brak w tym pokoju, ale to się zmieni. W trosce o dobre samopoczucie podczas pracy, przestrzeń w której pracuję w przyszłym tygodniu wyposażę w rośliny zielone. Podobno idealne są paprocie, ponieważ produkują dużo tleniu i ujemnie jonizują powietrze, niestety ja za każdym razem je uśmiercam. Na razie korzystam z oczyszczacza powietrza. W najbliższym czasie zainwestuje w zielone rośliny. Może podpowiecie mi, co kupić? Co jest nie kłopotliwe, jeżeli chodzi o pielęgnację.

Rośliny, które sprzyjają efektywnej pracy
Na razie mam tylko hiacynty w moim mini biurze

• Kolorystyka: niezwykle istotny element przy urządzaniu biura w domu

Podobno kolorami, które najlepiej sprawdzają się w domowych biurach są biel, zieleń i szarość (te kolory poprawiają koncentrację, nie męczą wzroku i likwidują napięcie). Z tą myślą wybrałam fototapetę blisko natury do pokoju w którym urządziłam swoją przestrzeń do pracy. Tą oraz inne fototapety zobaczycie tu. Pozostałe ściany pomalowane są białą farbą, lekko przełamaną szarością. Kierując się tym, co wyczytałam w poradnikach i fachowej prasie, biel uspokaja i pozwala się skupić. Ma korzystny wpływ na zmysł intuicji oraz odbija negatywne emocje. W połączeniu z kolorami jakimi lubimy się otaczać z pewnością poprawia samopoczucie. Może coś w tym jest.

fototapeta do biura blisko natury
Na ścianie fototapeta blisko natury Bimago

 

Podsumowanie metamorfozy mojego domowego mini biura:

A teraz warto policzyć koszty metamorfozy domowego biura. W budżecie ze sprzedaży starych mebli, łóżka, biurka, krzesła biurowego, tablicy edukacyjnej która już była nie potrzebna, do dyspozycji miałam 720 zł.
A teraz pora podsumować wydatki:
Koszt wymiany frontów w zabudowie: 200 zł,
Fototapeta Blisko Natury-Bimago (zerknijcie): 320 zł skorzystałam wtedy z super promocji, swoją droga jest ona magiczna. Zmienia się w zależności od pory dnia i oświetlenia. I choć początkowo jak ją przykleiliśmy byłam lekko zaskoczona to teraz jestem bardzo zadowolona z jej wyboru.
Blat + półka na książki z tego samego materiału blat + olej 3V3 ( ciut droższy od innych, które oglądałam, ale pan w sklepie doradził mi ten) : 270 zł,

jak zrobić półke na książki z blatu

metamorfoza biura w domu

domowe biuro niewielkim kosztem

jak zaranżować biuro w domu

Panele + podkłady: udało się nam je kupić w promocji, całość na pokój: 290 zł,


Farba śnieżka: została z poprzedniego remontu,
Listwy przypodłogowe Mardom Decor zostały nam z remontu pokoju gościnnego,

Pokój do pracy w domu
Montaż frontów, po znajomości: 120 zł, (tu polegam i oddaję tą czynność, tym którzy się na tym znają),
Nowe kanapa w czarnym kolorze, taką wybrał syn (niebawem pokażę): 500 zł, cena hurtowa, kanapa zamówiona u producenta z pominięciem kosztów dostawy, odbierzemy go sami.

Budżet ze sprzedaży używanych mebli: 720 zł – 1700 zł = wydatki 980 zł

Jak widzicie nakładem własnej pracy ( kilka dni w domu było nerwowych, mój maż nie cierpi remontów i każdy mój nowy pomysł przyprawia go o ból głowy). W naszym przypadku wszystko zrobiliśmy sami, poza skręcaniem zabudowy, którą skręcał nasz dobry znajomy za małą opłatą. Od przyklejenia fototapety, po założenie paneli, malowanie i pomysł na metamorfozę. Dzięki temu udało się nam stworzyć, klimatyczne miejsce do pracy, mój wymarzony kącik biurowy. Do założenia zostały jeszcze uchwyty do szafek i zmontowanie stolika z na drukarkę z drewnianym blatem, zostało mi odrobine materiału więc go wykorzystamy.

klimatyczne miejsce do pracy, kącik biurowy

Uwielbiam programy Doroty Szelągowskiej, które namiętnie z Jasiem oglądamy. Jej metamorfozy są dla mnie inspiracją do działania i małych zmian w domu. Z tym że u niej to jakoś tak wszystko idzie sprawniej. Na blogu możecie zobaczyć metamorfozę sypialni, a tu (zobaczcie) odmienioną starą zabudowę, która jest w Jasia kąciku wypoczynkowym.

Co jeszcze, według Was powinno znaleźć się w domowym kąciku biurowym? Czy ta metamorfoza się Wam podoba, czy macie jakieś uwagi?

 

21 thoughts on “Jak zorganizować miejsce do pracy i urządzić biuro w domu?”

  1. Świetnie wyszło! Przez te białe fronty pomieszczenie od razu wydaje się większe 😀 Podoba mi się bardzo wykorzystanie przestrzeni nad oknem, nigdy bym nie pomyślała, żeby zrobić tam półkę 🙂

  2. Takie miejsce to podsawa. Można się nie przejmować że biurko się zagraci, bo ten styl skandynawski jest minimalistyczny. Dobrze postawiłaś…Życzę miłego tworzenia!

  3. Bardzo ważny dla mnie wpis. Ja potrzebuje atmosfery żeby się skupić. Na razie najlepiej mi się pracowało z kawą i laptopem na kanapie, ale przy dwójce małych dzieci to już nie do zrobienia… powinnam w końcu urządzić sobie jakiś kąt do pracy.

  4. Bardzo lubię jasne kolory i światło naturalne rano, ale jednocześnie bardzo dobrze pracuje mi się w ciszy przy świecy 🙂 Zdjęcia ciekawe, choć nie przemawiają do mnie. nie lubię nowoczesnych wnętrz. Ale każdy wybiera to, co dla niego najlepsze.

  5. Cudownie, że masz takie swoje miejsce i to jeszcze przy oknie, gdzie wpada tyle światła dziennego 🙂
    Moje biurko to kopalnia rzeczy dzieci. Nie mogę ich oduczyć zawalania mojego biurka…wszystkim :/

  6. Domowe biuro zorganizowałam sobie już jakiś czas temu. Dobrze jest na pewno zorganizować wygodne oraz komfortowe biurko 🙂 Jak również postawić na kolory, które najbardziej nam się podobają oraz w których czujemy się najlepiej. U mnie są to
    biel
    naturalne drewno
    oraz zieleń

    Zauważyłam, ze zieleń z jednej strony mnie uspokaja, z drugiej motywuje do pracy. Równiez ma dobre działanie zmniejszające stres 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *