W biegu i pędzie dnia codziennego nie mamy czasu na to, by zwiedzać to co jest blisko, na wyciągnięcie ręki. Łódź i Warszawa miasta oddalone od siebie o 130 km.  Przeważnie pokonujemy tę trasę autostradą  lub szybką  koleją. Zajmuje nam to niewiele ponad godzinę. A warto czasem zwolnić, pokonać tę trasę, na raty, lokalnymi drogami. Można zwiedzić fantastyczne miejsca, o których coś tam wiedzieliśmy, ale nigdy  nie było czasu aby je dokładniej zwiedzić. Celem naszej wycieczki jest Hotel Afrodyta**** Business & SPA. Ale wcześniej zapraszamy na podróż z Łodzi w kierunku Warszawy, inną niż zwykle. Niespiesznie, aby zobaczyć kawał naszej lokalnej, ale i tej wielkiej historii i kultury.

Rogów i przepiękne arboretum

Pierwszym etapem naszej podróży jest Rogów. Polecam szczególnie wycieczkę tamtejsza unikalną koleją wąskotorową na trasie Rogów – Głuchów. Fantastyczna frajda dla dorosłych i dzieci z przerwą za ognisko i pieczenie kiełbasek. Warto również zwiedzić tamtejsze arboretum. Arboretum w Rogowie powstało w 1925 roku, to największe i najcenniejsze w naszym kraju z tego typu obiektów.  Na jego terenie znajduje się wiele gatunków roślin, występujących w Polsce wyłącznie w tym miejscu. Na jego  obszarze   znajduje się Muzeum Lasu i Drewna, prezentujące bogatą ekspozycję gatunków zwierząt i roślin.  Fantastyczne miejsce na wycieczkę z dziećmi.

Lipce Reymontowskie

W tej niewielkiej miejscowości znajduje się Muzeum Regionalne im. Władysława Stanisława Reymonta, które   mieści między innymi eksponaty związane z postacią pisarza oraz liczne przedmioty, wiążące się z życiem dawnej wsi. Nieopodal znajduje się również stara Zagroda Ludowa.

Arkadia

Sercem Arkadii jest romantyczny ogród w stylu angielskim założony przez Helenę z Przeździeckich, która była żoną Michała Hieronima Radziwiłła. Ten z kolei był właścicielem pobliskiego pałacu w Nieborowie.

Rozległy park w Arkadii to miejsce, które powinien odwiedzić każdy, kto zachwyca się naturą i widokiem zieleni. Oddalony jest 40 minut jazdy samochodem od Łodzi, mniej więcej w połowie drogi do Warszawy.

Nieborów i jego piękny pałac

Zespół pałacowo-parkowy w Nieborowie usytuowany w odległości zaledwie kilku kilometrów od Arkadii, to przepiękne miejsce otoczone zielenią. Pięknie jest tam szczególnie teraz na wiosnę, kiedy wszystko budzi się do życia. Najpiękniej będzie pewnie dopiero za kilka tygodni, jak zieleń wybuchnie w całej okazałości. Jego powstanie to początek XVI wieku. Dobra należały do rodu Nieborowskich herbu Prawda. W 1694 roku zespół kupił Prymas Polski Michał Stefan Radziejewski, który wzniósł tam barokowy pałac. W 1774 roku właścicielem został książę Michał Hieronim Radziwiłł, który bardzo dbał o pałac, wzbogacając go o bardzo cenną kolekcję obrazów oraz drogocenne meble i porcelanę. Dzięki niemu powstałą też olbrzymia biblioteka, która obejmuje około 10 tysięcy polskich i zagranicznych pozycji literackich.

Żelazowa Wola i jej   główna atrakcja

Żelazowa Wola  położona jest w powiecie sochaczewskim, na skraju Puszczy Kampinoskiej, w odległości około 54 km od Warszawy.  Któż choćby raz nie słyszał tej nazwy. Miejscowość znana jest  w Polsce i na całym świecie z białego dworku, w którym w 1810 roku urodził się Fryderyk Chopin. Obecnie piękny park jest po rewitalizacji a biały dworek widać z trasy. Piękny ogród pełen zieleni i kolorów.

Kampinos i Puszcza Kampinoska

Usytuowany jest w odległości kilkunastu kilometrów od Żelazowej Woli, to miejscowość, na której terenie znajduje się Kampinoski Park Narodowy. Stąd też zaczynają się szlaki turystyczne w głąb puszczy Kampinoskiej. W centrum miejscowości warto odwiedzić drewniany kościół z XVIII wieku oraz dziewiętnastowieczny klasycystyczny dworek z pięknymi ogrodami. Na terenie znajdują się mogiły powstańców styczniowych. Jako dziecko miałam przyjemność bywać tam kilkukrotnie. I chętnie zabiorę tam Jasia za kilka lat.

Żyrardów

Idealne miasto do zwiedzania dla miłośników klimatów fabrycznych i charakterystycznej architektury z czerwonej cegły. Troszkę swoją architekturą przypomnina Łódź.  Żyrardów jest jedynym miastem w Europie, posiadające zachowany w całości, zabytkowy zespół osady fabrycznej z XIX wieku. Jego architektura bardzo przypomina mi Łódzkie osiedla zbudowane z ceglanych domków dla robotników.

Warto zobaczyć między innymi Willę Reprezentacyjną Karola Dittricha jr, która znajduje się na terenie pięknego parku oraz Kościół p.w. Matki Bożej Pocieszenia, a także budynek Starej Przędzalni.

Radziejowiece

Miejscowość położona w odległości 8 km od Żyrardowa z   przepięknym zespołem pałacowo-parkowym z okazałym pałacem. Skryty  wśród wyjątkowo soczystej jak na tę porę roku zieleni nieopodal zbiornika wodnego.

Znajduje się tu wystawa obrazów Józefa Chełmońskiego, którą warto obejrzeć. Masa miejsca do spacerowania w pięknych okolicznościach przyrody. Jako największa atrakcja dla dzieci, która podbiła serce Jasia, jest drewniana Arka.

Fantastyczna budowla, a wszyscy jej mieszkańcy zrobieni z drewna. Jasiek był zahipnotyzowany i mieliśmy problem, by namówić go do powrotu do hotelu. Mieliśmy dużą siłę przebicia, bo e planach na sobotnie popołudnie mieliśmy basen i strefę SPA.

Wycieczkę tą planowaliśmy od zawsze, chcieliśmy zabrać teściową, do Nieborowa, Arkadii, Żyrardowa i Radziejowic. Kampinos, Żelazową Wolę i Rogów zwiedzaliśmy przy okazji innych wyjazdów. Wykorzystaliśmy na to dwie okoliczności, naszą rocznicę ślubu i niedawne jej urodziny, to był wspaniały pomysł na prezent i dla nas i dla niej. Odpoczęliśmy, złapaliśmy dystansu do niektórych spraw, pobyliśmy razem, Jaś był bardzo szczęśliwy, że babcia pojechała z nami. A my wieczorami mieliśmy chwile dla siebie.

Rodzinny weekend i błogi relaks  w Hotel Afrodyta**** Business & SPA

Teraz czas opisać trochę miejsce naszego weekendowego wypoczynku. Na bieżąco relacjonowałam nasz pobyt z hotelu na   Instagramie i (Instastories)      oraz na  Facebooku. To był dla nas wszystkich, czas błogiego relaksu i wytchnienia, 3 dni pełne wrażeń, o których chciałabym Wam napisać.

Hotel Afrodyta**** Business & SPA  to elegancki czterogwiazdkowy hotel SPA pod Warszawą. Usytuowany w otoczeniu łąk, lasów i niesamowicie soczystej zieleni. Nie problem tu usłyszeć nad ranem śpiew ptaków. Znajduje się w niewielkiej wsi Tartak Brzózki około 3 km od Radziejowic. Usytuowany w bezpośrednim sąsiedztwie rezerwatu przyrody Dąbrowa Radziejowska. Uwielbiam taki wypoczynek niczym niezmącona cisza i miejsce do leśnych wycieczek. Takie położenie sprzyja kontaktowi z naturą i jest idealnym miejscem dla tych, który potrzebują uciec od wielkomiejskiego zgiełku. Okolica hotelu to ogromny kompleks leśno-przyrodniczy. Naprawdę piękne miejsce.

Po zakwaterowaniu znaleźliśmy się w po prostu w raju. Do naszej dyspozycji oddano apartament waniliowy, W apartamencie znaleźliśmy wszystko, czego oczekiwaliśmy, a nawet jeszcze więcej. W pokoju, w którym spała babcia z Jasiem był telewizor, lodówka, stolik, do dyspozycji mieliśmy przestronną łazienkę z przepiękną wanną, oj jak mi się taka wanna marzy w domu.

Do dyspozycji mieliśmy ekspres do kawy i serwis herbaciany, wodę mineralną, którą codziennie nam dostarczano, oraz mnóstwo innych drobiazgów typu hotelowe szlafroki i klapki, bardzo potrzebne i przydatne w strefie SPA.

Teren hotelowy jest dość rozległy, po jednej stronie ulicy znajduje się hotel wraz ze strefą SPA, salami konferencyjnymi i parkingiem dla gości. Ze drugiej  strony znajduje się Dwór Afrodyta, słynący z organizacji wesel oraz innych uroczystości. Na dziedzińcu znajduje się przeszklony garaż, gdzie dumnie stoją trzy fantastyczne auta w stylu retro, czyli: Mercedes-Benz Ponton tzw. KUBUŚ (1958) Triumph Spitfire MK-4 (1977), oraz Chevrolet Corvette C3 Stingrey (1976). Fantastyczne auta, obok których nie można przejść obojętnie.

Hotel Afrodyta**** Business & SPA jest przygotowana na przyjmowanie gości z dziećmi, podczas naszego pobytu było całkiem sporo rodzin z mniejszymi większymi dziećmi. Na terenie hotelu znajduje się kolorowa sala zabaw, wyposażona w gry, książki i zabawki. Na zwenątrz do dyspozycji dzieci jest trampolina i kilka huśtawek. O dorosłych również pomyślano, na gości czekał bilard, kręgielnia i muzyka na poziomie -1.

Posiłki w Afrodycie

Śniadania i kolacje poza pierwszą powitalną oferowano nam w formie bufetu. Wszystko było świeże, pięknie podane, smaczne i kolorowe. Bardzo bogaty wybór wiktuałów dla każdego. Omlet, na który się skusiłam drugiego dnia, wprost mnie oczarował smakiem. Uwielbiam taką kuchnię i do dziś pamiętam jego smak. Jaśkowi ciężko się było zdecydować na cokolwiek, nie miał czasu na jedzenie, choć gofry i naleśniki chyba jednak zwyciężały.

Błogi relaks i strefa SPA

Obsługa w Hotel Afrodyta**** Business & SPA jest na medal, wszyscy pomocni, uśmiechnięci. Jasiek bardzo szybko zyskał sympatię chyba wszystkich pracowników. Furorę u Jasia zrobiło zewnętrzne jacuzzi, w którym mógł siedzieć cały czas podczas pobytu w strefie Spa. Mieliśmy na niego widok z naszego apartamentu i ciągle tylko słyszałam, mamuś idziemy na basen.

Do dyspozycji mieliśmy basen, sauny, grotę solną, z której z przyjemnością skorzystaliśmy oraz gabinet masażu. W ramach pobytu mieliśmy zagwarantowany Ajuwerdyjski masaż głowy. Co mi przy moich bólach głowy bardzo się przydało, a przy okazji olejek sezamowy, którego zapach pamiętam do dziś, niesamowicie zregenerował mi włosy. Na masaż wybrałyśmy się z teściową, Paweł jednak nie dał się namówić na masaż, niech żałuje, bo było super.

Strefa Aqua SPA to miejsce, z którego moglibyśmy nie wychodzić, ale że w planach mieliśmy zwiedzanie pobliskiej okolicy i spacery to tak musieliśmy układać swój grafik, by wszyscy byli zadowoleni. Trafiliśmy na piękny weekend, chyba najcieplejszy od początku wiosny, więc to było dodatkowy atut tego wyjazdu. Strefa Spa jak dla nie genialnie przemyślana, wiem, że ciągle jest modernizowana, i przeprowadzane są kolejne inwestycje, związane ze strefą relaksu.

Hotel Afrodyta**** Business & SPA i jego okolica to miejsca warte odwiedzenia. Jeżeli szukacie miejsca na rodzinny wypoczynek lub relaks tylko we dwoje, zdecydowanie polecam.

Warto skorzystać z pakietów pobytowych w hotelu.  Myślę, że będziecie oczarowani tym miejscem tak jak my. Z wyjazdu w Radziejowicach wracaliśmy w super nastrojach, zrelaksowani, wypoczęci i uśmiechnięci.

***

Jeśli zainteresowała Was oferta hotelu Afrodyta lub wybieracie się w te okolice i zastanawiacie się gdzie się zatrzymać – koniecznie zajrzyjcie na jego   stronę internetową oraz sami poczytajcie co o hotelu myślą inni na Tripadvisor.  Moja opinia również już się tam pojawiła.  Zachęcam Was również do śledzenia profilu facebookowego gdzie pojawiają się  aktualne oferty promocyjne hotelu.

19 thoughts on “Atrakcje turystyczne między Łodzią a Warszawą, w tym Hotel Afrodyta**** Business & SPA, miejsce w którym odpoczniesz i naładujesz akumulatory”

1. Piękne miejsca warte zwiedzania. My akurat podczas naszych wycieczek nie wybieramy hoteli. Najczęściej zatrzymujemy się w pensjonatach lub domkach, więc na ten, szczególnie, że jest czterogwiazdkowy pewnie nie zwrócilibyśmy uwagi, jednak wnętrze naprawdę ma piękne 🙂 Super, że Wasza wycieczka się udała. 🙂

2. Świetna lista atrakcji, idealna na zbliżający się weekend majowy 🙂 Hotel naprawdę bardzo ładny i z wieloma atrakcjami dla dzieci 🙂

3. Znam większość miejsc, które opisałaś 🙂
    Park Arkadia i ten w Nieborowie – cudne. Bardzo miło się tam spaceruje.
    Hotel Afrodyta SPA znam z imprezy firmowej. miałam wtedy 19 lat. Nie miałam pojęcia, że mają tai fantastyczny kącik dla najmłodszych 🙂